پایان نامه بررسی میزان اضطراب دانشجویان قبل از امتحانات و در ایام امتحانات
موضوع روش تحقیق عملی : پایان نامه بررسی میزان اضطراب دانشجویان قبل از امتحانات و در ایام امتحانات
مربوط به رشته : علوم اجتماعی و علوم تربیتی
فرمت اجرایی : در قالب doc
تعداد صفحات : 70 صفحه
مربوط به رشته : علوم اجتماعی و علوم تربیتی
فرمت اجرایی : در قالب doc
تعداد صفحات : 70 صفحه
فهرست مطالب پایان نامه بررسی میزان اضطراب دانشجویان قبل از امتحانات و در ایام امتحانات به شرح زیر می باشد:
مقدمه
بیان مسئله
اهمیت و ضرورت پژوهش
اهداف پژوهش
فرضیههای پژوهش
تعریف متغیرها
فصل دوم : پایههای نظری و پیشنة تحقیق
مقدمه
اضطراب
علائم اضطراب
بیماریهای که در اثر اضطراب ایجاد می شوند.
رویکردهای نظری به اضطراب
اضطراب امتحان
پیشینه تحقیقات
فصل سوم : روش تحقیق
مقدمه
جامعه آماری
نمونه آماری
شیوه اجرای تحقیق
روشهای آماری
فصل چهارم : یافتههای پژوهشی
مقدمه
یافتههای توصیفی
یافتههای استنباطی
فصل پنجم : بحث و نتیجهگیری
مقدمه
بحث و نتیجهگیری
پیشنهادهای کاربردی
پیشنهادهای پژوهشی
محدودیتهای پژوهش
منابع و ضمائم
مقدمه
بیان مسئله
اهمیت و ضرورت پژوهش
اهداف پژوهش
فرضیههای پژوهش
تعریف متغیرها
فصل دوم : پایههای نظری و پیشنة تحقیق
مقدمه
اضطراب
علائم اضطراب
بیماریهای که در اثر اضطراب ایجاد می شوند.
رویکردهای نظری به اضطراب
اضطراب امتحان
پیشینه تحقیقات
فصل سوم : روش تحقیق
مقدمه
جامعه آماری
نمونه آماری
شیوه اجرای تحقیق
روشهای آماری
فصل چهارم : یافتههای پژوهشی
مقدمه
یافتههای توصیفی
یافتههای استنباطی
فصل پنجم : بحث و نتیجهگیری
مقدمه
بحث و نتیجهگیری
پیشنهادهای کاربردی
پیشنهادهای پژوهشی
محدودیتهای پژوهش
منابع و ضمائم
منابع و ضمائم
۱- انجمن روانپزشکی آمریکا، ۱۳۷۳٫ طبقهبندی اختلالات روانی D.S.M.I.V ترجمه نصرالله پورافکاری، انتشارات آزاد.
۲- انرایت، سایمون، ج.، پاول، ترور، ج. ۱۳۷۸٫ کنترل اضطراب و فشار روانی. ترجمه مهرداد پژوهان. تهران. غزل
۳- شولتز، دوان شولتز، الن سیدنی. ۱۳۸۱٫ نظریههای شخصیت. ترجمه یحیی سیدمحمدی. تهران. ویرایش.
۴- پورافکاری، نصرتالله. ۱۳۷۳٫ فرهنگ جامعه روانشناسی – روانپزشکی و زمینههای وابسته. تهران. فرهنگ معاصر.
۵- کاپلان، سادوک و گرب . ۱۳۶۷٫ خلاصه روانپزشکی علوم رفتاری و روانپزشکی بالینی. ترجمه پورافکاری. تهران. انتشارات شهر آشوب.
۶- کاپلان، هارولد و سادوک، بنیامین. ۱۳۶۸٫ خلاصه روانپزشکی بالینی. ترجمه پورافکاری. تهران. ذوقی.
۷- مجد، محمد. ۱۳۶۵٫ روان پویایی اضطراب، نشریه روانشناسی ، سال هفتم ، شماره ۱۳، ص ۴۱٫
۸- سیف، علیاکبر، مقدمهای به روانشناسی یادگیری. انتشارات دوران.
۹- دادستان، پریرخ. ۱۳۷۵٫ روان شناسی مرضی – تحولی از کودکی تا بزرگستالی. انتشارات سمت. ج ۱٫
۱۰- سیف ، علیاکبر. ۱۳۶۷٫ تغییر رفتار در رفتار درمانی – نظریهها و روشها. انتشارات نشر دانا.
۱۱- گلدبرگ، ریچارد. اضطراب. ترجمه نصرالله پورافکاری. ۱۳۶۸٫ تبریز. انتشارات تابش.
۱۲- کوپر، کاری. ۱۹۸۰٫ غلبه بر اضطراب. ترجمه ماشاءالله مدیحی. ۱۳۷۳٫ انتشارات یادآوران .
۱۳- معانی، ایرج. ۱۳۷۰٫ اضطراب. انتشارات چاپ پخش.
۱۴- دادستان، پریرخ. ۱۳۷۶٫ سنجش و درمان اضطراب امتحان. مجله روانشناسی. شماره ۱٫ ص ۳۱٫
۱۵- خداپناهی، محمدکریم. ۱۳۷۶٫ انگیزش و هیجان. تهران. انتشارات سمت.
۱۶- غفوری، منصور. ۷۶-۱۳۷۵٫ بررسی رابطه بین انگیزش پیشرفت، منبع کنترل، خلاقیت و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان سال سوم دبیرستانهای نظام جدید متوسط شهر تبریز. در سال تحصیلی ۷۶-۱۳۷۵٫ پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه تبریز.
۱۷- آلیانی، زهرا. ۱۳۸۲٫ بررسی رابطه پایبندی به دعا با میزان اضطراب دانشجویان دانشگاه تبریز. پایاننامه کارشناسی ارشد. داشگاه تبریز.
۱۸- پناهی شهری، محمود، ۱۳۷۲٫ بررسی مقدماتی روایی و اعتبار فرم های سیاهه حالت و صفت اضطراب. پایاننامه کارشناسی ارشد. دانشگاه تربیت مدرس.
۱۹- آذرنیا، اکبر. ۱۳۸۲٫ بررسی رابطه بین سطوح مختلف اضطراب با حافظه و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان پسر سوم راهنمایی شهرستان تبریز در سال تحصیلی ۸۲-۱۳۸۱ . پایاننامه کارشناسی ارشد. دانشگاه تبریز.
۲۰- یان سیچانی، کرمعلی. ۱۳۷۲٫ بررسی میزان اضطراب ناشی از امتحانات در دروس دانش آموزان سال دوم دبیرستانهای اصفهان. پایاننامه کارشناسی ارشد. دانشگاه تربیت مدرس.
۲۱- پاول و اندایت. ۱۳۷۸٫ فشار روانی اضطراب و راههای مقابله با آن. ترجمه دکتر بخشیپور و صبوری. مشهد. انتشارات آستان قدس رضوی.
چکیده
این پژوهش به منظور بررسی و مقایسه میزان اضطراب دانشجویان پسر قبل از امتحانات و در ایام امتحانات صورت گرفته است. پژوهش در سطح دانشگاه تبریز انجام گرفت.
بعد از انتخاب نمونه لازم به منظور جمعآوری دادهها از مقیاس زونگ استفاده شد. برای تحلیل دادههای جمعآوری شده آزمون t استفاده شده .T محاسبه شده در سطح ۰۰۱/۰ معنیدار است که فرضیه H1 مورد تأیید قرار گرفت. به عبارت دیگر بین میزان اضطراب دانشجویان قبل از امتحانات و در ایام امتحانات تفاوت وجود دارد و این تفاوت از لحاظ آماری معنیدار است و به این ترتیب فرضیه پیشنهادی پژوهش مورد تأیید قرار گرفت.