طرح درس اجرا و ارزشیابی یادگیری|بهترین وب سایت کتاب،مقاله-limited-integrator

طرح درس اجرا و ارزشیابی یادگیری

دانلود بهترین فایل طرح درس اجرا و ارزشیابی یادگیری
برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل
طرح درس اجرا و ارزشیابی یادگیری

طرح-درس-اجرا-و-ارزشیابی-یادگیریطرح درس اجرا و ارزشیابی یادگیری در حجم 67 صفحه و در قالب word  و قابل ویرایش و با فهرست مطالب زیر:

طرح درس اجرا و ارزشیابی یادگیری

انتخاب و اجرای فعالیت های یادگیری

كمك های سمعی و بصری

آموزش به كمك كامپیوتر (رایانه)

تشریح (اثبات)

تكنیك های مناسب برای حیطه های  متفاوت یادگیری

هدف از ارزشیابی

رزشیابی تكوینی و تجمعی (كیفی و كمی)

توالی (تسلسل ) آموزش

عملكرد

معرفی (ارائه)

آماده سازی

تفسیر شاخص مرجع

تفسیر با مرجع هنجار (هنجار مرجع)

نتایج سازمانی

تفسیر شاخص مرجع

واكنش شركت كننده به برنامه ها

نتایج سازمانی

اشكال ارزشیابی و نتایج

طرح درس و طرح برنامه

تغییر رفتاری

طرح درس و طرح برنامه

خودارزیابی

یادگیری

مصاحبه‌ها

مشاهده

طرح درس و طرح برنامه

آزمون‌های عملكردی

طرح درس و طرح برنامه

خود گزارش‌ دهی (خود گزارشی)

مقیاس‌های نسبی/ چك لیست‌ها

سنجش‌های عملكرد

پایایی

نمونه‌ای از طرح درس دربارة كلسیم در دوران بارداری

مستند سازی

مطالعه موردی 1

این فصل دربارة انتخاب و اجرای فعالیتهای یادگیری مناسب در حیطه های مذكور بحث می كند. طرح ها برای ارزشیابی نتایج یادگیری و مستندسازی نیز مورد بحث قرار گرفته است. چرا كه این مراحل برای كامل شدن فرآیند یادگیری ضروری است.

انتخاب و اجرای فعالیت های یادگیری

روش ها و تكنیك های مختلف ارائه آموزشی برای انتقال مواد آموزشی كه باید توسط مخاطب آموخته شود، در دسترس است. تكنیك ها روشهایی است كه آموزش دهنده (مربی) اطلاعات را برای آموزش گیرنده به منظور ارتقاء فرآیند یادگیری درونی سازماندهی و ارائه می كند. این تكنیك ها ارتباطی بین معلم و شاگرد و نیز بین شاگرد و آنچه می آموزد، فراهم می كند. این تكنیك ها عبارتند از: سخنرانی، بحث، وانمودسازی، تشریح و … همه آنها به یك اندازه در تسهیل یادگیری مؤثر هستند و هر یك مزایا، معایب و مصارف و محدودیتهای خود را دارند كه در جدول 1-12 خلاصه شده است. در تصمیم گیری برای استفاده از یك روش آموزشی كه می بایست مؤثرترین روش باشد، متخصصان می بایست به چندین عامل توجه كنند،‌از جمله: هدف آموزشی روش، سبك ترجیحی آموزش گیرندة نیازها، اندازه گروه، تسهیلات در دسترس، زمان در دسترس، هزینه و تجربه قبلی یا درجه موفقیت با تكنیك ها.

رژیم شناس می بایست بداند كه چیزی برای جمعیت های متفاوت مثل جمعیت های دارای فرهنگ متفاوت، گروههای قومی، گروههای اجتماعی، محیطی، سطوح سواد و گروههای سنی مثل نوجوانان، مؤثر است. تا بتواند به اهداف مطلوب دستیابی پیدا كند.

به علاوه، آزمودن اهداف عملكردی می تواند نشان دهد كه چه رویكردی مناسب تر است چون متدها و روشها برای حیطه های ادراكی،‌عاطفی و روان حركتی با وجود عوامل مشابه و یكسان متفاوت است. رژیم شناس می بایست تكنیكی را كه نیازمند بیشترین مشاركت فعال آموزش گیرنده است مشتمل بر استراتژی های موردنیاز جهت تغییرات رفتاری مؤثر را انتخاب كند.

چنانچه كنفیسوس گفت:

من می شنوم و فراموش می كنم.

می بینیم و به خاطر می سپارم.

انجام می دهم و می فهمم.

برانگیختن

بزرگسالان آموزش گیرنده های عمل گرایی هستند كه اطلاعات عملی كه منجر به دانش، یك مهارت و یا فهمیدن اینكه كاری را انجام دهند می شوند را خواستارند و نیازمند به كارگیری آنچه آموخته اند هستند. لازم است كه بزرگسالان بدانند كه اطلاعات برای آنها مهم است و برای اطلاعات ارزش قائل شوند. این امر انگیزه آنها برای یادگیری را افزایش می دهد.

یك روش اندازه گیری معمول برای انگیزه، پا فشاری است. افراد هنگامی كه برانگیخته می شوند بیشتر و سخت تر و با توجه بیشتری كار می كنند تا زمانی كه برانگیخته نیستند. اگر اطلاعات ارزشمند و ضروری فرض شود،‌انرژی و انگیزه را فراخوانده و می تواند خود كفایتی را افزایش دهد. متخصصان رژیم شناسی می توانند از مراجع یا كارمند بپرسند كه هم اكنون چه می دانند و نیاز دارند كه چه بدانند و یا انجام دهند، بنابراین آنها می توانند در ابتدا فرد را درك كنند.انگیزه با تمجید و تقویت مثبت در هنگامی كه فرد یاد می گیرد، افزایش می یابد.

متخصصان رژیم شناسی همچنین می بایست توجه داشته باشند كه مراجعین و كارمندان آنچه می آموزند را به خاطر سپرده و بازیابی كنند. مطالعات نشان می دهد كه هر چه یك شخص فعالانه تر در فرآیند یادگیری درگیر شود، بهتر آنرا بازیابی می كند. شكل 1-12 نشان می دهد كه شنیدن و خواندن اطلاعات نمی تواند به سودمندی دیدن و شنیدن همزمان و بهتر از آن بحث دربارة اطلاعات وانجام كاری با آنها باشد.




دانلود فایل

برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل


کلمات کلیدی: ارزشیابی یادگیری طرح درس اجرا و ارزشیابی یادگیری

مطالب مرتبط

فصل دوم مبانی نظری و ادبیات تحقیق عدالت سازمانی (فصل دوم پایان نامه)

چارچوب نظری و پیشینه تحقیقاتی تعاریف و دیدگاه های مدیریت دانش (فصل 2 پایان نامه)

مباني نظري پژوهش و تحقيقات پيشین تعریف و ابعاد ساختار سازمانی(فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه تحقیق تعاریف و نظریه های توانمندسازی (فصل 2)

ادبیات نظری و پیشینه تحقیق تعاریف و نظریه های هوش چندگانه (فصل دوم پایان نامه)

مبانی نظری و پیشینه تحقیق افسردگی، افکار ناکارآمد و فراشناخت (فصل 2)

مبانی نظری و پیشینه تحقیق راهبردهای مقابله با استرس و اختلالات اضطرابی (فصل دوم پایان نامه)

مبانی نظری و پیشینه تحقیق مفاهیم و تعاریف اعتیاد و سازگاری و ناسازگاری زناشویی (فصل 2)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش خودکارآمدی و رضایت از زندگی و انواع سرمایه ها (فصل دوم پایان نامه)

مبانی نظری و پیشینه تحقیق هوش هیجانی، عملکرد شغلی و مهارتهای ارتباطی (فصل 2)

یادگیری سازمانی

نقش مدیریت و بابد ها و نبایدهای آن

جزوه آموزشي آشنايي با خدمات بيمه اي و درماني سازمان تأمين اجتماعي

مقایسه کارایی چند حلال آلی در استخراج پلی فنولها از عصاره هسته انگور

تحقیق پرورش تدریجی روان کودک

پروژه وب سایت فروش اینترنتی

بررسي رابطه شغلي معلمين زن در پيشرفت تحصيلي

گزارش کارآموزی شرکت تعاونی

کارآموزی در شرکت بیمه نوین کارآموزی در شرکت بیمه نوین

الكتروليز نمكهاي گداخته در تهيه ليتيم